fredag 16 oktober 2020

Tre år senare...

 Hej! Jag hittade nyss min gamla blogg från när jag var 12. Jag är 16 nu och började ettan i gymnasiet för ca två månader sen. (OMG😅, jag hade glömt bort att de här emojierna fanns. De var ganska gulliga faktiskt.) Jag tänkte, eftersom det var ett tag sen sedan sist, att jag kunde uppdatera er på hur mitt nuvarande liv ser ut. Jag gillar fortfarande böcker och att läsa, ännu mer än förut till och med.  Jag går på gitarr men inte på piano längre. Jag har också slutat på dans. Anledningen till att jag slutade med dessa aktiviteter berodde på skolan. Det blev för mycket och jag klarade inte av att hantera allt samtidigt. Jag har istället gått med i kulturskolans soulband och är deras gitarrist. I nian på gymnasievalet så sökte jag till naturprogrammet vilket är vad jag går nu. Jag hamnade is samma klass med två personer som jag känner sedan tidigare och har nu lärt känna några fler i klassen. Om jag ska vara ärlig så är det verkligen en bra klass, visst den är fylld med en massa sportfånar, men alla är jättesnälla och trevliga. Det är en bra sammanhållning, vilket jag tror vi delvis har att tacka nollningen för. 

Idag är det fredag och jag har känt mig lite nere eftersom jag har insett att jag inte riktigt är på den nivån jag vill vara inom vissa ämnen. Mina svenskkunskaper är inte så bra som jag hade trott. När jag gick ut nian hade jag A i alla språkämnen, men när min svensklärare tar upp saker och kritiserar så är det gällande något jag aldrig tidigare fått lära mig om. Därför känns det som att jag har jättemycket att ta ikapp på nu och inte nog med det så har jag inte lyckats skriva en text eller uppsats som jag är nöjd med på flera månader. Det känns som att jag har tappat mitt flow. 

Wow, skriver jag aldrig positiva inlägg eller? 

Vi får se om jag fortsätter lägga inlägg på den här bloggen, vem vet, det kanske hjälper mig hitta mitt "flow" igen. HEJDÅ! 😊

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar