lördag 17 oktober 2020

Good vibes

 Idag känns som en bra dag. Det är lördag, en vecka kvar till höstlov och jag ska träffa min bästa vän. Vi går inte på samma skola eller program på gymnasiet men vi försöker hålla kontakten ändå. Hon är verkligen min go-to bästa vän, därför hoppas jag att vi fortsätter vara vänner. Tänk vad häftigt att ha en vän när man är vuxen som känt en sedan man var tolv. Jag vill inte använda folks riktiga namn här, på grund av detta så kommer jag kalla henne för Gogo. 

Klockan är halv tio just nu och jag sitter på mitt rum med Spotify på och en kopp kaffe. Det är tre och en halv timme kvar tills att Gogo och jag ska ses. Jag behöver inte stressa. Det ända jag måste göra den här helgen är matte, lite fysik och biologi. Sedan måste jag även öva gitarr inför en konsert nästa vecka. Jag spelar på en av estetprogrammets konserter med några gitarrister från estet. Det är en gitarrensemble och eftersom estet inte har så många gitarrister behövde de några extra. Vi ska spela Walk Right In och Isn´t She lovely, de låtarna är inte särskilt svåra och en av de har jag spelat förut. Utöver den konserten så är det inget speciellt eller stressande som händer nästa vecka och efter det har jag höstlov. 

På höstlovet funderade jag och mina vänner, låt oss kalla dem Jojo och Esse, på att åka till Stockholm tillsammans. Vi har alla tre väldigt liknande intressen, typ nördiga saker och konst, alltså skulle vi inte ha svårt att komma överens om vart vi ska gå. Jag vill så gärna gå på Science Fiction Bokhandeln, jag har aldrig varit där förut vilket Esse blev sjukt förvånad över med tanke på hur besatt jag är av böcker och fantasy. 

Jag har druckit upp mitt kaffe nu och tänkte gå ut och spela basket. Det är inte något jag gör ofta. Jag är inte en sportig person, men idag kändes som en bra dag att börja med lite basket. Basket är dessutom en sport jag gillar, till skillnad från fotboll eller innebandy. Hejdå! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar